Friday, July 20, 2012

1 Ramadhan- 11 hari turun 6kg!


Assalamualaikum dan hai..

1 Ramadhan 1433 hijrah/ 21 Julai 2012

Aku dah tukar waktu blogging. Bulan Ramadhan nie aku akan 'menaip' blog selepas waktu sahur atau subuh. Otak pun tengah fresh, badan pun segar. Ramai rakan-rakan FB buat ucapan salam ramadhan,waktu  sekarang baru aku dapat 'feel' dan menjiwai ramadhan. Alhamdulillah. 

Aku nak share tentang jadual pemakanan aku sempena bulan ramadhan ini. Waktu subuh tadi aku hanya minum 'Tea Mix Lemon and Hibiscus' dan Formula 1 perisa dutch chocolate flavour. F1 ini nutrisi dan kalori yang dibekalkan daripada shake ini adalah lebih daripada mencukupi untuk tubuh aku. Aku rasa kenyang macam makan nasi. F1 dicipta dengan formula sains berteknologi tinggi sebagai penganti makanan untuk membekalkan tubuh badan dengan nutrisi utama untuk pengurusan berat badan, membekalkan tenaga yang aku perlukan, meningkatkan stamina atau daya tahan ketumpatan otot. Memang terbaik ! Aku bagi F1 nie 5 bintang sebab aku memang tak lapar. Maka, tak hairanlah aku mampu turunkan berat badan aku 6 kg dalam tempoh 11 hari je! 

FYI, ini bukan ubat kurus ye tuan-tuan dan puan-puan...Ini pengganti makanan aku. Kalau orang mengandung pun boleh minum, kalau orang kurus kering lagi boleh minum . Adik-adik aku pun aku suruh minum sebelum pergi sekolah supaya ada tenaga, tak mengadu lapar time sekolah lagi-lagi bulan puasa. Takde side effect yang buruk. Kulit aku pun dah berubah lebih cerah dan tak kusam macam dulu.

TEA MIX LEMON AND HIBISCUS




TEA MIX
 Memberi tenaga segera dan Mengenyangkan.
 Mengawal selera dari makan makanan ringan.
 Mempercepat pembakaran kalori dan lemak.
 Mengandungi Antioksidan untuk membersihkan dalaman badan.


FORMULA 1
 Memberikan rasa kenyang dan tenaga
 Kaya dengan fiber (serat)
 Mengandungi Vitamin, mineral dan semua zat asas yang diperlukan badan
 Terdapat 5 jenis perisa yang lazat iaitu Coklat, vanilla, strawberry,Cappuchino, tropical fruit.



Aku suka sharing sesuatu yang baik untuk kawan-kawan. Aku baru cerita mukadimah je. Nanti aku cerita lagi detail ye..pm je kalau nak tahu lebih detail. Now, aku nak share perkara-perkara yang boleh membatalkan puasa secara ringkas :


Puasa akan batal dengan salah satu daripada perkara di bawah ini :
       
  • Memasukkan sesuatu benda ke dalam rongga yang terbuka dengan sengaja.
  • Memasukkan sesuatu ke dalam dubur (jalan belakang) atau qubul (jalan depan) dengan sengaja.
  • Muntah dengan sengaja (jika termuntah, tidak batal puasa).
  • Bersetubuh dengan sengaja, sekalipun tidak mengeluarkan mani.
  • Mengeluarkan mani dengan sengaja atau dengan jalan bersuka-suka seperti berpeluk cium dan sebagainya.
  • Kedatangan haid atau nifas.
  • Gila sekalipun hanya sekejap masa.
  • Mabuk atau pengsan sepanjang hari, dari terbit fajar hingga terbenam matahari.
  • Bersalin.
  • Murtad-iaitu orang yang keluar daripada agama Islam, sama ada dengan hati, perkataan atau perbuatan.

No comments:

Post a Comment